Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Αρμόζουσα απάντηση.

Λοιπόν αυτό το κείμενο θα το βάλω στο blog μου γιατί μου άρεσε, αν και το εκλαμβάνω ως σκώμμα (το γράφω για να μη λεει ότι το πήρα πάνω μου) για ένα απόσπασμα, που έστειλα στον φίλο μου Γιώργο Βλάχο, μιας νουβέλας που έχω από καιρό στο συρτάρι μου και του ζήτησα αν και εφ' όσον τελειώσω τη μυθιστορία μπορέσει να την επιμεληθεί.-
και ιδού η "αρμόζουσα απάντηση"

Επιμέλεια εγώ σε ένα τέτοιο κείμενο; Εγώ παιδάκι μου έβαζα προλόγους και μεσότιτλους στις συνεντεύξεις της Μενεγάκη, της Μελέτη και του Ρουβά και μέχρι εκεί όταν δούλευα στα περιδικά. Ούτε τίτλους δεν με αφήνανε να βάλω!... Ξέρεις τι μου ζητάς; Να διαβάσω με μάτι κριτικό ένα λογοτέχνημα (δεν βάζω κανένα από τα επίθετα εκείνα που του πρέπουν, αλλά θα σε έκαναν να το πάρεις πάνω σου και είσαι μικρή ακόμα!) Είναι σαν να έλεγε ο Ικτίνος, όταν τέλειωσε με τον Παρθενώνα, στον β' βοηθό του λιθοξόου Ατέρμονος του Αχαρνέως
-"Σύρε, ω παι, απέναντι στον λόφο των Νυμφών (νυν Αστεροσκοπείου) και τήρα να δεις, αν βλέπεις καμιά ατέλεια στις κολώνες του Παρθενώνα... Κι αν δεις τίποτα στραβό, έλα και διόρθωσέ το, γιατί εγώ δεν προκάνω!"
Πήγε ο παις στον λόφο των Νυμφών (νυν Αστεροσκοπείου) σκιάζει τα μάτια του με την παλάμη του διότι είχε και αντηλιά και αφού είδε ό,τι ήταν να δει ροβόλησε στην πλαγιά του ένα λόφου και σκαρφάλωσε στου άλλου, καθότι τα Προπύλαια δεν τα είχε τελειώσει ακόμα ο Καλλικράτης κι ας είχε πάρει μπροστάντζα το μισό "Πακέτο Περικλέους" από το Ταμείο Στήριξης Δημοσίων Έργων της Δηλείας Συμμαχίας.
-"Θείο.. Θείο!.." φώναξε ο παις στον Ικτίνο τραβώντας τον από τον ποδήρη χιτώνα για να τον προσέξει καθότι ο αρχιτέκτων Ικτίνος ήταν αψηλός ίσαμε έπτά πόδες, ενώ ο β' βοηθός ήταν στούμπος ίσαμε τρεις παλάμες ανοικτές σε διάσταση δακτύλων.
-"Τι είναι, ω παι;" ρώτησεν ο αψηλός αρχιτέκτων.
-"Οι κολώνες του Παρθενών σου είναι στραβιές, θείο! ... Χοντρές κάτου και ψιλές στ'απάνω... Θα πέσει το μαγαζί και θα πλιακώσει τους πιστούς!"
-"Αυτό είδες μόνο, ω μπασμένο; Σύρε και σιάξτε τις.. Ίσιωσε τες ντε!.. Τι κάθεσαι;"
-"Μα'στα, αφεντικό!" και πήρε το καλέμιο και το σφυρίο να πάει να τις ισιώσει.
-"Πού πας ω ρε βούπαι (παιδοβούβαλε, νεοελληνιστί).. Οι κολώνες είναι εξεπίτηδες ζαβές, ρε για να φαίνονται από μακριά σαν ίσιες. Τράβα πρώτα μάθε αρχιτεκτονική προοπτική και έλα μετά με τον κηδεμών σου για τη μαλακία που πήγες να κάνεις!"
Τι θέλει να πει ο ποιητής με την ανωτέρω ιστορική παραβολή; Ότι είναι δυνατό ο Ικτίνος να ζητήσει από τον β΄βοηθό του λιθοξόου να του διορθώσει το αριστούργημα των αιώνων;
Τι μου λες πιο κάτω; Ότι ο Μάκης είναι εφημεριδοφάγος; Μα είναι υπέρχο!,, Κι εγώ είμαι εφημεριδοφάγος!.. Ποια εφημερίδα του αρέσει;
Να ερθείτε ένα μεσημέρι να του φτιάξω ένα σουφλέ Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας με σως μπερνέζ που να γλείφει και τα δάχτυλά του. Είναι το αγαπημένο μου.. Αλλά μπορώ να του μαγειρέψω και το εξής μενού: παϊδάκια στη γάστρα από τις αθλητικές σελίδες των Νέων με τσιγαρισμένη καυτερή σάλτσα καλλιτεχνικών σελίδων του Ελεύθερου Τύπου και γαρνιτούρα κουτσομπολιού από της Εσπρέσσο καθώς και πράσινη σαλάτα από πρωτοσέλιδα του Ντέρμπυ ή κόκκινη και ζουμερή από πρωτοσέλιδα του Γαύρου και τέλος φρέσκο περιοδικό της εβδομάδος για φρούτο.. Όλο το πιο πάνω μενού προσφέρεται και με μορφή χυμού στο μπλέντερ. Τώρα όμως κάνω δίαιτα και τρώω μόνο Εστία, λίγη άνοστη δεν λέω, αλλά είναι light και με λίγες σελίδες, sorry θερμίδες. Δεν μου αρέσει ο Ριζοσπάστης. Δεν τρώγεται με το τίποτα όπως κι αν μαγειρευτεί.
Άντε ' αφήνω τώρα γιατί μ' έπιασε λιγούρα και πάω να φάω δυο τρεις παστές εφημερίδες που φυλάω στη σαλαμούρα από πέρσι.
Γιώργος
Υ.Γ. Δεν μπορώ να σου στείλω φιλιά γιατί είμαι μπουκωμένος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: